آموزش قلاب بافی و بافتنی

پادری با گلهای صورتی (قلاب بافی)

r128_DSC05875

آموزش بافت موتیف

 a1567_DSC05872

با نخ زرد چهار زنجیره بزنید و با یک شلال آن را به هم متصل کنید و یک حلق بسازید.

داخل حلقه یک پایه کوتاه و یک زنجیره بزنید. ۷ بار دیگر این کار را تکرار کنید.انتهای کار را با شلال به ابتدای آن متصل کنید. کور کنید.

با نخ صورتی در یکی از فاصله های ایجاد شده با زنجیره ۳ زنجیره و سه پایه بلند بزنید.
اکنون قلاب را از داخل نخ خارج کنید  و دانه را به همان حال رها کنید. قلاب را داخل سومین زنجیره از زنجیره هایی که زده اید بکنید و دانه ای را که رها کرده بودید از داخل آن بیرون بکشید.دو زنجیره بزنید.

در فاصله بعدی ۴ پایه کوتاه بزنید و مجددا مانند رج قبل دانه آخر را رها کنید و قلاب را داخل پایه بلند اول برده و دانه رها شده را بیرون بکشید. این کار گلبرگ ها را برجسته می کند. دو زنجیره بزنید. برای تمام فاصله های ایجاد شده به همین صورت ببافید. انتهای کار را با شلال به ابتدای کار متصل کنید.

در نهایت شما ۸ گلبرگ صورتی دارید. کور کنید.

با نخ سفید در یکی از فاصله های ایجاد شده با دو زنجیره در رج قبل ۴ زنجیره -یک پایه کوتاه – دو زنجیره – یک پایه بلند بزنید. *در فاصله بعدی یک پایه نیم دوبل یک زنجیره یک پایه نیم دوبل یک زنجیره بزنید. در فاصله بعدی یک پایه بلند -یک زنجیره -یک پایه بلند -دو زنجیره- یک پایه بلند -یک زنجیره -بزنید. از * کار را تکرار کنید. در انتها آن را به ابتدای کار متصل کنید با شلال. کور کنید.

آموزش اتصال موتیف ها

شصت و چهار عدد موتیف ببافید.

 برای قسمت وسط ۴ موتیف را با سوزن به هم متصل کنید.  با رنگ سفید دور آن را یک رج پایه کوتاه بزنید. برای گوشه های کار (در قسمتی که در بافت موتیف دو زنجیره زده بودید) به این صورت ببافید. یک پایه کوتاه سه زنجیره یک پایه کوتاه – برای گوشه هایی که در کنار هم دوخته شده اند هم به این صورت دو پایه کوتاه در دانه موتیف سمت راست یک پایه نیم دوبل در درز دو پایه کوتاه در موتیف سمت چپ

رج اول:با رنگ زرد

از گوشه سمت راست کار شروع کنید (جایی که در رج قبل سه زنجیره زده اید). سه زنجیره بزنید و یک پایه کوتاه- دانه بعدی یک پایه کوتاه یک زنجیره- دانه بعدی یک پایه کوتاه یک زنجیره. همین طور ادامه بدهید تا گوشه بعدی مستطیل در قسمت زنجیره های سه تایی به این صورت ببافید یک پایه کوتاه سه زنجیره یک پایه کوتاه. همین طور برای بقیه گوشه ها .انتهای کار را با یک شلال به ابتدای کار متصل کنید.

رج دوم:با رنگ آبی

مانند رج قبل بافته می شود با این تفاوت که به جای پایه کوتاه پایه نیم دوبل بزنید و شروع کارتان را هم به جای سه زنجیره با ۵ زنجیره شروع کنید. 

رج سوم تا نهم: مانند رج یک و دو که مرتب تکرار میشود که رج های فرد با رنگ سفید و رج های زوج با رنگ آبی است.

رج دهم: مانند رج اول اما با رنگ زرد

موتیف های سری دوم

۲۲ موتیف را به هم متصل کنید و به دور کار متصل کنید و مانند سری قبل ببافید.

موتیف های سری سوم

باقی موتیف ها را نیز به همان روش قبل متصل کنید و ببافید 

برای آموزش بهتر به زودی تصاویری میذارم که نحوه اتصال شروع کردن رو بهتون تصویری آموزش بدم تا گیج نشید. دعا کنید نخی که میخوام رو پیدا کنم.

 گرد آوری مطالب : قلاب بافی و بافتنی را با توضیحات کامل و مرحله به مرحله برای همه نوع بافت مثل انواع کلاه دخترانه و لیف و شنل و انواع بافت ها و بافت انواع یقه ها و دستگیره ها همچنین پیراهن دخترانه بافتنی خوشگل دخترانه و زنانه را به صورت رایگان دارد و حتی به شما کمک می کنیم که برا اساس جدول اندازه گیری بافتنی درست و مناسبی را داشته باشید تا بتوانید یک بافت عالی ارائه دهید آموزش های ما همراه با فیلم آموزشی رایگان هستند با ما همراه باشید و از وقت خودتان نهایت استفاده را بکنید

۳/۵ - (۱ امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا