زیبایی

کمبود آهن از علل سیاهی دور چشم

سلامت نیوز: یک متخصص پوست گفت: کم خونی، کم کاری تیروئید، کم خوابی و کمبود ویتامین های بدن از علل ایجاد سیاهی دور چشم است.

دکتر عبدالرضا عرفانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از مهم ترین علل ایجاد سیاهی دور چشم ژنتیک است، اظهار کرد: اگرچه عوامل ژنتیکی تنها عامل ایجاد سیاهی دور چشم نیست اما در ۸۰ درصد، موارد ژنتیکی عامل ایجاد آن است.

وی با بیان اینکه تیرگی دور چشم در اکثر موارد قابل درمان است، افزود: با توجه به علل ایجاد سیاهی در اطراف چشم درمان های متفاوتی تجویز می شود و برطرف کردن آن در تمام موارد روش درمانی یکسانی ندارد.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه کم خونی، کم کاری تیروئید، تنش های عصبی و کمبود ویتامین هایی مانند آهن از جمله عوامل اکتسابی تیرگی دور چشم است، اضافه کرد: سیاهی دور چشم در زنان به علت شیوع کم خونی در زنان نسبت به مردان است.

عرفانی با بیان اینکه بی خوابی و کم خوابی از دیگر عواملی است که ریسک ابتلا به سیاهی دور چشم را افزایش می دهد، گفت: مصرف دخانیات مانند سیگار نیز یکی از عوامل ایجاد سیاهی دور چشم است.

وی با بیان اینکه سیاهی دور چشم می تواند نشانه ای از سایر بیماری ها باشد، خاطرنشان کرد: سیاهی اطراف چشم می تواند نشان دهنده کم خونی و یا کم کاری تیروئید باشد.

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا