عجیب و دیدنی و خواندنی

ثروتمندان معروف جهان چگونه پول خرج می‌کنند؟

اخبار گوناگون – ثروتمندان معروف جهان چگونه پول خرج می‌کنند؟

ماشین‌های اسپورت، الماس و قایق‌های تفریحی لوکس را فراموش کنید. ثروتمندان دنیای امروز ترجیح می‌دهند پول خود را بیشتر برای سفر، تفریح و جمع کردن چیزهای باارزش خرج کنند.

طبق تحقیق جدید گروه مشاوره سرمایه‌گذاری Spectrem، ثروتمندان آمریکایی‌ با اینکه خود را مقتصد می‌دانند، اما در واقع زندگی بسیار پرخرجی دارند. بیش از نیمی از آنها با این جمله که «پس‌انداز و سرمایه‌گذاری نسبت به خرج کردن رضایت بیشتری به ما می‌دهد» موافقند. و وقتی از آنها در مورد چگونه ثروتمند شدنشان سوال شد، «کم خرج کردن» را جزو ۵ فاکتور اصلی و بعد از سختکوشی، تحصیلات، سرمایه‌گذاری هوشمندانه و ریسک کردن عنوان کردند. با این حال، ارقام هزینه‌های آنها نشان می‌دهد این افراد همچنان بهترین چیزها در زندگی را تجربه می‌کنند.

 

دقیقا ۶۰ درصد آنها ۱۰ هزار دلار در سال خرج سفرهای تفریحی می‌کنند که از هر دسته‌بندی دیگری بالاتر است. بیش از یک چهارم این تعداد نیز بیشتر از ۲۵ هزار دلار خرج سفرهای تفریحی می‌کنند و ۱۴ درصد بیش از ۵۰ هزار دلار خرج می‌کنند. در مقابل، جواهرات، خودرو و قایق‌های تفریحی لوکس دیگر چندان رایج نیستند.

 

بیش از سه چهارم ثروتمندانی که در این نظرسنجی بررسی شده‌اند، هیچ هزینه‌ای به خرید قایق اختصاص نداده‌اند. تنها ۳۰ درصد آنها در سال بیش از ۱۰ هزار دلار برای خرید جواهرات اختصاص می‌دهند و کمتر از یک پنجم بیش از ۵۰ هزار دلار برای خرید خودرو می‌پردازند. (مسلما تعداد بسیار کمی از ثروتمندان که به خودرو علاقه‌مندند پول زیادی برای آن می‌پردازند، به طوری که ۱۰ درصد آنها گفته‌اند ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر به خرید خودروی مورد علاقه خود اختصاص می‌دهند).

 

به گزارش دنیای اقتصاد، همچنین ۶۰ درصد آنها پول خود را صرف جمع‌آوری چیزهای باارزش می‌کنند که ترجیح می‌دهند آن را نوعی سرمایه‌گذاری ببینند. به‌علاوه ثروتمندان تمایل دارند بیش از مشارکت‌های سیاسی در امور خیریه پول خرج کنند. درست است که طبق این نظرسنجی بیش از نیمی از آنها مشارکت‌های سیاسی داشته‌اند، اما بیشتر هزینه‌ای که در این جهت صرف کرده‌اند کمتر از ۱۰ هزار دلار بوده است. این در حالی است که ۵۸ درصد آنها بیش از ۱۰ هزار دلار و ۲۵ درصد بیش از ۲۵ هزار دلار در سال به خیریه‌ها کمک می‌کنند. به هر حال، مسلما ابرثروتمندان دنیا مثل هم پولشان را خرج نمی‌کنند.

۱)کیت و ویلیام

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
خانواده سلطنتی بریتانیا تعطیلات خود را در ارتفاعات می‌گذرانند. ویلیام و همسرش کاترین، سنت خانواده سلطنتی را برای اسکی کردن در دامنه‌های آلپ ادامه داده‌اند. چند سال پیش، اقامت یک هفته‌ای آنها در یک هتل پنج‌ستاره در شهر کلاسترز سوئیس ۶۰ هزار دلار هزینه داشت.

۲) اپرا وینفری

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
عمارت ۸۵ میلیون دلاری در سانتا باربارای کالیفرنیا، تنها یکی از چند خانه اپرا است. دست و دلبازی اپرا در خرج کردن فقط به خود او محدود نمی‌شود. وقتی در سال ۲۰۱۱ او متوجه شد که یک خواهر ناتنی دارد، خانه‌‌ای چهار خوابه به ارزش نیم میلیون دلار در ویسکانزین برای او خریداری کرد.

۳) لری الیسون

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
مدیرعامل شرکت اوراکل به خانه‌های بسیار بزرگ علاقه دارد. او ملکی به سبک ژاپنی با وسعت حدود ۱۰ هزار متر مربع و متشکل از ۱۰ ساختمان، یک دریاچه مصنوعی، استخر و سونا و حوضچه ماهی برای خود ساخته است. ارزش این عمارت در حال حاضر ۷۰ میلیون دلار است. به هر حال، این عمارت ۱۰ هزار متری در مقایسه با جزیره‌ «لانای»، یکی از جزایر هاوایی که او در سال ۲۰۱۲ به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرد، چیز زیادی محسوب نمی‌شود.

۴) دیوید و ویکتوریا بکهام 

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
دیوید بکهام و همسر طراحش به خودروهای لوکس علاقه دارند. دیوید پورشه ۱۱۰ به ارزش ۱۴۵ هزار دلار و ویکتوریا رولز رویس فانتوم به ارزش ۴۷۵ هزار دلار دارد. دیوید و ویکتوریا هنگام صرف غذاهای بسیار گران در رستوران بالتازار نیویورک دیده شده‌اند. این زوج ثروتمند و معروف در لندن سکونت دارند، در حالی که زمان زیادی را نیز در آمریکا صرف می‌کنند و همچنین آپارتمانی به ارزش ۱۵  میلیون دلار در دبی دارند.

۵) بیل گیتس

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
میلیاردر معروف دنیا، میلیون‌ها دلار از پول خود را هر ساله به انجمن‌های خیریه می‌دهد و گهگاه برای خود نیز ولخرجی می‌کند. عمارت ۶۰۰۰ متری او روی دریاچه واشنگتن، یک سینمای شخصی، کتابخانه و باشگاه بزرگ ورزشی را دربرمی‌گیرد. ساخت این عمارت در ابتدا ۶۳/۲ میلیون دلار هزینه داشت که ارزش فعلی آن به ۱۲۰ میلیون دلار می‌رسد. جت شخصی گیتس ۴۵ میلیون دلار ارزش دارد.

۶) وارن بافت

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا است که به مقتصد بودن و کم‌خرج‌کردن معروف است. به‌عنوان مثال، او در همان خانه‌ پنج خوابه‌ای زندگی می‌کند که در سال ۱۹۵۸ به ارزش ۳۱ هزار و ۵۰۰ دلار خریده بود. این ملک اکنون ۲۵۸ هزار دلار ارزش دارد. او می‌گوید شب کریسمس سال ۲۰۰۷ را به همراه خانواده‌اش در رستوران مک‌دونالد گذرانده است.

۷) لئوناردو دی‌کاپریو

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
این بازیگر هنگامی که به بازی در فیلمی مشغول نیست، به تفریح می‌پردازد. مهم‌ترین تفریح او قایق‌رانی با دیگر دوستان مشهور خودش در نیویورک است. این سفر با قایق ۵۰ هزار دلار هزینه دارد.

۸) آرنولد شوارتزنگر

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
سرمایه خالص آرنولد شوارتزنگر، بازیگر، سیاستمدار و تاجر حدود ۳۰۰ میلیون دلار است. فرماندار سابق ایالت کالیفرنیای آمریکا به اتریش، زادگاه خود بازگشته تا ثروت خود را برای تفریحات آنجا خرج کند. به هر حال، آرنولد جمله معروفی دارد که می‌گوید: «پول هیچ وقت شما را خوشحال نمی‌کند. احساس خوشحالی از داشتن ۵۰ میلیون دلار با داشتن ۴۸ میلیون دلار فرقی با هم ندارد.»

۹) ) مارک کوبن

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
 این تاجر میلیاردر در سال ۲۰۰۰ باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس از شهر دالاس در ایالت تگزاس را به قیمت ۲۸۰ میلیون دلار خریداری کرد. این یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده بود و ارزش آن اکنون به ۷۶۵ میلیون دلار می‌رسد. با این حال، کوبن معتقد است پول نمی‌تواند شادی بخرد:‌ »به نظر من موفقیت با کیف پول شما تعریف نمی‌شود؛ بلکه موفقیت و خوشبختی یعنی هر روز با لبخندی روی لب از خواب برخیزید و بدانید روز خوبی را شروع می‌کنید؛ البته مطمئنا پول زندگی شما را آسان‌تر می‌کند.»

۱۰) پاف ددی

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
این خواننده و آهنگساز در جشن تولد ۴۰ سالگی خود در سال ۲۰۰۹، میهمانی پرزرق و برقی در هتل پلازای نیویورک برگزار کرد. این میهمانی با حضور ۵۰۰ میهمان، ازجمله چهره‌های معروف، ۳ میلیون دلار هزینه داشت و برنامه‌های ویژه‌ای در آن اجرا شد.

۱۲) مارک زوکربرگ

اخبار,اخبار گوناگون ,ثروتمندان معروف جهان

 
زوکربرگ با تاسیس فیس‌بوک در سن بسیار پایین ثروتمند شد؛ اما سبک زندگی او چندان این ثروت را نشان نمی‌دهد و هر فردی را شگفت‌زده می‌کند. خودروی زوکربرگ یک فولکس واگن ITGبه قیمت ۲۵هزار دلار است. خانه او هم در مقایسه با بسیاری از ثروتمندان دنیا، چندان پرزرق و برق نیست. به‌علاوه، زوکربرگ در سال ۲۰۱۳  یکی از خیرترین افراد دنیا بوده است.
اخبار گوناگون – دنیای اقتصاد

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا