گردشگری

اصلا شب از این مکان ها دیدن نکنید(۱)

اصلا شب از این مکان ها دیدن نکنید (۱)
مکان های گردشگری معمولی همانند موزه، بناهای تاریخی یا مناظر طبیعی را فراموش کنید. قرار است در اینجا شما را با «توریسم سیاه» آشنا کنیم. توریسم سیاه به مکان های تاریخی اطلاق می شود که به نوعی با مرگ یا تراژدی مرگ ارتباط دارد. مکان هایی که قرار است در این مطلب به شما معرفی کنیم، همه شامل این تعریف می شوند؛ از گورستان شیلی با گورهای باز گرفته تا جنگل خودکشی در ژاپن، مکان هایی هستند که به هیچ عنوان شب نباید از آنها بازدید کنید.

نوشته های مشابه

کشتی کروز Costa Concordia – ایتالیا
Costa Concordia Shipwreck, Italy

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 

کشتی کروز Costa Concordia در ۱۳ ژانویه سال ۲۰۱۲ میلادی غرق شده است. این کشتی ۴۰۰ متر با جزیره فاصله داشته و ۳۲ نفر از ۴ هزار مسافر آن جان خود را از دست دادند. فقط چند ماه بعد، این کشتی نیمه غرق شده به یک مکان توریستی تبدیل شد و روزانه هزاران نفر از آن بازدید می کنند. بازدیدکننده ها با کشتی های حمل مسافر خود را به کروز می رسانند. در سپتامبر ۲۰۱۳ میلادی بود که کشتی به حالت عمودی درآمد و در جولای سال ۲۰۱۴ بود که دوباره به آب انداخته شد و با اسکورت ۱۴ کشت یدیگر به بندر جنوا منتقل شد تا اوراق شود.

جنگل خودکشی – ژاپن
Suicide Forest, Japan

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 

نام اصلی و محلی این جنگل، Aokigahara است. این مکان گردشگری، یک جنگل ۴ مایل مربعی (۱۰.۵ کیلومتر مربع) است که در شمال غربی کوه فوجی در ژاپن واقع شده است. بر اساس افسانه های ژاپنی، این جنگل نفرین شده است و روح شیطان در آن حضور دارد. حجم درختانی که در این جنگل وجود دارد به قدری زیاد است که جلوی وزش باد را می گیرند و همین مساله آن را به محیطی ساکت، ترسناک و عجیب و غریب تبدیل کرده است. با وجود علایم انگلیسی و ژاپنی متعددی که در سراسر این جنگل وجود دارد، بنا به دلایلی، این مکان به محلی رایج برای خودکشی تبدیل شده است. هرساله حدود یکصد خودکشی در این جنگل صورت می گیرد.

Oradour-sur-Glane – فرانسه
Oradour-sur-Glane, France

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 
Oradour-sur-Glane نام روستای کوچکی در جنوب غربی کشور فرانسه است و در منطقه لیموزین واقع شده است. اینجا، در جنگ جهانی دوم، محل کشتار دسته جمعی مردم توسط کمپانی Waffen-SS آلمانی بوده است. در سال ۱۹۴۴ میلادی، پس از اشغال D-Day نورماندی، این روستا توسط نیروهای آلمانی اشغال شد. گفته می شود، آلمانی ها برای یک مجازات دسته جمعی، همه ساکنین این روستا را در میدان اصلی جمع می کنند تا مثلا برگه های شناسایی آنها را کنترل کنند، اما با مسلسل و توپ اما آنها را به قتل می رسانند. صدها نفر از این مردم را زن ها و کودکان بی گناه تشکیل داده بودند. رئیس جمهور سابق فرانسه – شارل دوگل – دستور داد که این روستا هرگز بازسازی نشود تا به عنوان یک موزه دایمی نشان دهنده جنایات نازی ها باشد.

سربازخانه بابهازن – آلمان
Babenhausen Barracks, Germany

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 
این سربازخانه در نزدیکی شهر Hesse در آلمان قرار دارد. اینجا محل اقامت سربازان آلمانی در جنگ جهانی دوم بوده است. پس از جنگ، پس از جنگ این ساختمان متروکه شد. اما مساله ای که آن را به توریسم سیاه تبدیل کرد، مشاهده ارواح سربازان بود که با یونیفورم در این مکان در رفت و آمد هستند و هماننند فیلم «پارانرمال اکتیویتی»، چراغ ها را روشن و خاموش می کنند یا در نمیه های شب صدای آنها به گوش می رسد.

هتل  Banff Springs – آلبرتا، کانادا

Banff Springs Hotel, Alberta, Canada

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 
این هتل در سال ۱۸۸۸ میلادی ساخته شده است و یکی از بزرگ‌ترین هتل های باستانی کشور کانادا و نمایشگر معماری این کشور است. گفته می شود این هتل بزرگ که در در میان جنگل قرار دارد، توسط ارواح تسخیر شده است. بر اساس افسانه ها، یک زن در لباس سفید عروسی در راه پله های این هتل جان خود را از دست داده است. داستان مرگ او نیز به این صورت است که لباس عروس به شمع های روشنایی گیر می کند و می سوزند و موجب سوختن پله های چوبی می شود و در نهایت خود عروس جانش را از دست می دهد.

 

افراد متعددی گزارش کرده اند روح عروس را در اتاق رقص با لباس عروسی می بینند که در حال رقصیدن است. یکی دیگر از افسانه هایی که به این هتل بزرگ نسبت می دهند، به قتل رسیدن یک خانواده در اتاقشان است. گفته می شود اعضای این خانواده در هتل مشاهده می شوند.

مرکز یادبود قربانیان پاکسازی نژادی کیگالی – رواندا (آفریقا)
Kigali Genocide Memorial Centre, Rwanda

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 
این مرکز در سال ۲۰۰۴ میلادی برای بزرگداشت افرادی که در اوج نژادپرستی ها و نسل کشی ها جان خود را از دست داده اند،  گشایش یافته است. نسل‌کشی رواندا یکی از بیرحمانه ترین پاکسازی های نژادی به شمار می رود. به طوری که در یک دوره یکصد روزه، از آوریل سال ۱۹۹۴ تا نیمه های جولای ۱۹۹۴ میلادی، حدود ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر (حدود ۲۰ درصد از کل جمعیت کشور) به دلیل سیاه بودن، به قتل رسیده اند. از همه بی رحمانه تر، خشونتی بوده که علیه زنان سیاهپوست اعمال می شده است.

حدود نیم میلیون زن بی گناه مورد تجاوزهای فردی و گروهی قرار گرفته و سپس به قتل رسیده بودند. در دهمین سالگرد این قتل عام، این مرکز باز شد. این مرکز، نمایشگاه هایی نیز به نفع بازمانده های این جنایت برگزار می کند.

Pripyat – اوکراین
Pripyat, Ukraine

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 

پریپایت نام روستایی در شمال اوکراین است که با بلاروس مرز مشترک دارد. اینجا همان منطقه ای است مصیبت چرنوبیل در آوریل سال ۱۹۸۶ میلادی در آن روی داد. چرنوبیل یکی از بدترین انفجارهای هسته ای است که برای نوع بشر روی داده است. در اثر این انفجار، مقدار عظیمی رادیواکتیو در هوا منتشر شد که حتی به اروپا اتحاد جماهیر شوروی نیز رسید. در اثر این انفجار، ۳۱ نفر جان خود را از دست دادند اما آثار باقی مانده از این مسمومیت همچنان ادامه دارد و حتی تا به امروز نیز معلولیت های یا سرطان ها ناشی از رادیواکتیو آن دوره را در نسل های کنونی نیز می توان دید. در آن زمان میلیون ها انسان با پرتو رادیواکتیو مسموم شدند. این منطقه اکنون به مکان توریستی تبدیل شده است.

خانه رازآلود – فلوریدا، آمریکا
Riddle House, Florida, USA

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 
این خانه در پالم‌بیچ فلوریدا واقع شده است. این خانه در سال ۱۹۰۵ برای برگزاری مراسم کفن و دفن و مراسم های بعد از ساخته شد. در سال ۱۹۲۰میلادی، کدخدای شهر به نام «کارل ریدل» آن را برای خود برداشت. در سال ۱۹۹۵ میلادی، خانه تخلیه و به روستای Yesteryear در جنوب فلوریدا منتقل شد. در طول سال های متمادی، گزارش های بسیاری از دیده شدن ارواح در این خانه منتشر شد. مردم می گفتند این خانه توسط روح مسوول گورستان که در ادامه یک دعوا به قتل سریده بود، تسخیر شده است. پس از آن گفته می شد، روح «جوزف»، یکی از کارمندان «ریدل» که خود را حلق‌آویز کرده و کشته بود در این خانه حضور دارد. اتفاق های فراواقعی بسیاری از این خانه گزارش شده است که شامل شکسته شدن پنجره ها یا به گوش رسیدن صداهای نامفهوم است.

مرکز انفجار، نیویورک، آمریکا
Ground Zero, New York, USA

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 

«گراند زیرو»  به طور کلی به زمین یا آبی گفته می شود که درست در مرکز انفجار اتمی قرار دارد. اما گاهی می توان از آن به عنوان مرکز زمین لرزه، مرکز بیماری های مسری و همه‌گیر یا دیگر بلاها نیز یاد کرد. در سال ۲۰۰۱ میلادی، پس از انفجار و نابودی کامل برج های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک در یازدهم سپتامبر، این مکان ساخته و به Ground Zero شهرت یافت. در نتیجه این حمله، ۳ هزار نفر جان خود را از دست  دادند و حدود ۱۰ میلیارد دلار خسارت وارد شد. از آن زمان به بعد، این مرکز به موزه و یادبود ۱۱ سپتامبر تبدیل شده است.

شهر پمپی – ایتالیا
Pompeii, Italy

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 

پمپی، روستای رمی باستانی در نزدیکی ناپل در کشور ایتالیا است. این روستا در قرن ۶ یا ۷ میلادی پیدا شد و بعدها در اثر فوران کوه آشتفشان Vesuvius تخریب و زیر ۶ متر خاک و خاکستر دفن شد. پس از این دوران، پمپی توسعه پیدا کرد و امکانات روستایی زیاد و سیستم آبرسانی در آن اجرا شد. البته این فوران حدود ۱۱ هزار نفر از جمعیت شهر را کشت.

 

این روستا حدود یکهزار و ۵۰۰ سال گم و مخفی بود تا اینکه در سال ۱۵۹۹ میلادی کشف و پیدا شد. به دلیل عدم وجود رطوبت و هوا در زیر زمین، خیلی از وسایل روستا در طول قرن ها سالم مانده بودند. پس از حفاری برای پر کردن لایه های گدازه که اجساد مردگان را در خود حفظ کرده بودند، از گچ استفاده  شد. این کار موجب شده است تا محل دقیق مرگ انسان های آن دوره را بتوانید مشاهده کنید. نام این روستا، در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و یکی از پزبازدیدترین سایت های گردشگری در کشور ایتالیا است.

قلعه Leap – ایرلند
Leap Castle, Ireland

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 
این قلعه در قرن ۱۳ میلادی توسط قبیله O’Bannon ساخته شده است و پیشینه طولانی و پرخونی دارد. برادرکشی های بسیاری در این قلعه انجام شده است و به همین دلیل به آن «محراب خونین» هم لقب داده اند. بسیاری از مردم به عنوان زندانی در این بنا نگهداری و سپس اعدام می شدند. گفته می شود این قلعه در تسخیر ارواح بسیاری است که در طول تاریخ در همین ساختمان کشته شده اند. در طول نوسازی و ترمیم بنای این قلعه، دخمه مخوفی پیدا شد که فقط از پشت بام راه به داخل داشت.

خانه استخوان Sedlec – جمهوری چک
Sedlec Ossuary, Czech Republic

 

توریسم سیاه,مکانهای ترسناک,مکانهای عجیب غریب

 
این ساختمان در حومه شهر Kutna Hora در کشور چک واقع شده است. این استخوان‌گاه در واقع کلیسای کوچک کاتولیک های رومی است. گفته می شود در این کلیسا، اسکلت بین ۴۰ تا ۷۰ هزار نفر گردآوری شده است و سالانه ۲۰۰ هزار نفر برای بازدید از این مکان به این کشور سفر می کنند. از این استخوان ها وسایل دکوری همانند لوستر برای کلیسا ساخته شده است. هر کدام از این تزئینی ها، دست‌کم یک استخوان انسان در خود دارند. از مشخصات این کلیسا برای ساخت چندین فیلم ترسناک استفاده شده است.
منبع : bartarinha.ir

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا