آموزش قلاب بافی و بافتنی

آموزش بافت یقه و آستین

null

وسایل مورد نیازجهت بافت:

۳ کلاف     ۱۰۰ گرمی
میل شماره ۷  ،  نخ دولا
طرز بافت :
آستین:
کار را با ۴۰ دانه شروع کنید. ۱۷ دانه را ۲ دانه به زیر، ۱ دانه به رو، ۶ دانه از رو « جهت بافت گیس باف « ببافید. ۱۷ دانه نیز ۲ دانه به زیر، ۱ دانه به رو ببافید تا بافت کش بافت در کارتان ظاهر شود. هر۶ رج یکبار طرف پیچ گیس باف را تغییر بدهید. بعد از ۴۵ سانتیمتر بافتن با شمارش دانه‌ها ۶ دانه  به دانه هایتان اضافه کنید. وقتی کور کردن دانه‌های آستین را شروع کردید ۵ دانه دو طرف کار را ۲ دانه از رو، ۱دانه از زیر، ۲دانه از رو ببافید.
جهت کم کردن و کور کردن آستین ۵ و۶ دانه را یکی کرده دانه‌ها را کور کرده ببافید تا اینکه از کل دانه‌ها ۲۴ تا بماند.(یعنی تا ۲۴ دانه ، دانه‌های دیگر را کور کنید) (ابتدای این ۲۴د انه را نیز ۲ دانه از رو، ۱دانه از زیر،۲دانه از رو را ببافید) ۲۴ دانه مانده را ۳ رج بافته توی میل نگهدارید.
null
یقه:
۲۴ دانه نگه داشته شده، ۳۰ دانه دیگر از نخ دانه گرفته روی میل بیاندازید، از هر آستین ۲۴ دانه کنار گذاشته شده است که به هر کدام ۳۰ دانه اضافه میشود
که جمع دانه‌ها روی هم ۱۰۸ عدد میشود. کار یقه را با ۱۰۸ دانه شروع کنید.
.۲ رج مدل‌ها روش ببافید(رج اول را  به رو ببا فید، رج دوم را به زیر ببافید) سپس ۱ دانه از زیر،۲ دانه از رو ( مدل کش باف) کار را ادامه دهید.
۳ رج ببافید،در رج ۴ ،۲ دانه از جلوی کار و۲ دانه از پشت یقه یعنی ۴ دانه کم کنید.
کار را ۲۲ سانتیمتر کش باف ببافید، سپس دانه‌ها را کور کرده مدل را تمام کنید.
توجه : یقه:

۲۴ دانه را کنار گذاشته شده +۳۰ دانه اضافه شده +۳۰ دانه دیگر اضافه شده+۲۴ دانه کنار گذاشته،  جمع دانه‌ها =  ۱۰۸

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

۴.۱/۵ - (۷ امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ببخشید میشه مدل استین یقه که هست من اشکال داشتم راهنمایی کنید مشکلم اینکه شما نوشتید بعد ۴۵ سانت شش تا اضافه کنید بعد پنج تا کور کنید یعنی تا اخر من پنچ تا پنج تا کور کنم تا به ۲۴تا برسه اون موقع استین داز نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا