هنر در خانه

ساخت ستاره های کاغذی

ستاره کاغذی 2
ستاره کاغذی 2

اینجا آموزش ساختن یک ستاره کاغذی زیبا رو با هم میبینیم. تقریبا قطر ستاره ۵۰ سانتیمتر است. شاید تو ظاهر کمی سخت به نظر برسه اما خیلی ساده و سریع درست میشه. مراحل زیاد نیست وتوضیحات کمی هم  نیاز داره!

تنها چیزی که لازم دارید، کاغذ و قیچی و چسب هست، من دوست دارم از کاغذهای بافت دار استفاده کنم اما کاغذهای ساده خیلی راحتتر به هم میچسبه.




مرحله ۱ –

ستاره کاغذی 2

  1. کاغذ رو به صورت قطری تا کنید و قسمت اضافه اون رو ببرید تا یک مربع داشته باشید.
  2. دوباره به صورت قطری کاغذ رو تا کنید. کاغذ رو طوری توی دستتون بگیرید که قسمت بسته تا به سمت شما و قسمت بلندتر کاغذ تا شده سمت راستتون باشه.
  3. دو برش موازی روی کاغذ بزنید مطابق شکل. برش اولی که نزدیک به قسمت بلندتر مثلث هست باید بلند تر باشه  تقریبا تا ۲.۵ سانتی متری لبه و برش دوم کمی کوتاهتر. میتونید برش هایی با فاصله های مختلف رو امتحان کنید. فقط یادتون باشه برش ها خیلی نزدیک به لبه ها نباشه چون ممکنه کاغذ زود پاره بشه.




مرحله ۲ –

ستاره کاغذی 2
ستاره کاغذی 2
ستاره کاغذی 2


ستاره کاغذی 2
ستاره کاغذی 2
ستاره کاغذی 2
ستاره کاغذی 2

  1. حالا تاهای کاغذ رو باز کنید. اگر برش ها رو درست زده باشید کاغذ باز شده باید شبیه شکل باشه
  2. کاغذ رو کمی صاف کنید و بعد کمی چسب به داخلیترین گوشه بزنید. و گوشه روبرویی را روی آن قرار داده و به هم بچسبانید. اگر از کاغذهای بافت دار که دیرتر بهم میچسبه و امکان باز شدنش هست میتونید بعد از زدن چسب تا خشک شدنش یک گیره به کاغذ بزنید.
  3. کاغذ رو برگردنید و دو گوشه وسط رو مثل تصویر به هم بچسبانید.
  4. دو باره کاغذ رو بچرخانید و دو گوشه انتهایی رو به هم بچسبانید.




مرحله ۳ –

ستاره کاغذی 2

  1. باید ۷ تا از این کاغذها را ایجاد کنید تا بتونید یک ستاره رو باهاش بسازید. این قسمتها رو مثل تصویر به هم بچسبانید. باید همه قسمتها به یک طرف قرار بگیره و به هم بچسبه.
  2. بعد از اینکه از وسط به هم چسبانید دو تا از این تکه های چسبیده شده را بردارید و با کمی چسب اونها رو از یکی از گوشه ها نیز به هم بچسبانید. (تصویر را ببینید)
  3. به همین ترتیب بقیه تکه ها را اضافه کنید، آخرین و اولین تکه رو به هم بچسبانید تا یک دایره کامل بشه و ستاره ایجاد بشه.

میتونید این ستاره ها رو هر طور که دوست داشتید رنگ بزنید یا اکلیل بزنید که براق بشه و واقعا شبیه یک ستاره بشه و البته میتونید تو اندازه های بزرگتر یا کوچکتر هم درستش کنید.

منبع:
http://kardasti.net

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا