اخبار فرهنگی

جشن نیمه شعبان در آنتن سیما

جشن نیمه شعبان در آنتن سیما

شبکه های سیما هر ساله به مناسبت فرارسیدن ولادت امام زمان (عج) ویژه برنامه هایی را تولید و آماده پخش می نماید.

ده ها ویژه برنامه، فیلم، مجموعه نمایشی و مستند در دستورکار شبکه های سیما در این ایام است.
 
شبکه یک سیما
ویژه ‌برنامه ولادت حضرت قائم (عج) با نام «جنگ ویژه انتظار» روز چهارشنبه ۱۳ خرداد ماه، ساعت ۱۰ صبح همراه با بخش‌های مختلف و متنوع، با عاشقان امام زمان (عج) همراه خواهد بود .
 
شبکه دو سیما
شبکه دو ویژه برنامه‌هایی مانند «تمام ماه»،‌ «کلاه قرمزی»،‌ «آئینه خانه» و «کوی محبت» را در جدول پخش خود قرار دهد.

«تمام ماه»: ویژه برنامه ۱۲ و ۱۳ خرداد به تهیه کنندگی مجتبی کشاورز با اجرای شهرام شکیبا و مژده لواسانی روی آنتن شبکه دو می‌رود و با تدارک آیتم‌های ویژه و شاد می­کوشد لحظه‌های به یادماندنی را برای خانواده‌های ایرانی رقم بزند.

این برنامه ترکیبی سه شنبه ساعت ۲۰:۵۰ دقیقه و چهارشنبه در ساعت های ۱۱ ، ۱۶:۱۵ و ۲۱ پخش می‌شود. گفتگو با میهمانان ویژه، ‌کارشناسان مذهبی و تاریخی،‌ مداحان و شاعران اهل بیت (ع)، ‌دانشجویان مسلمان خارجی در ایران، ارتباط زنده با مسجد مقدس جمکران و مسجد مقدس سهله برای ترسیم حال و هوای زائران و انعکاس شور و شعف مردم در سالروز ولادت امام عصر (عج) بخش های مختلف آن را تشکیل می دهند.

«تمام ماه» با حضور مادر و برادر شهید عبدالحسین عرب نژاد و مادر و پدر شهید حسین عرب نژاد روی آنتن می رود.

شهید عبدالحسین عرب نژاد ۲۳ خرداد سال ۶۷ در عملیات بیت المقدس۷ به شهادت رسید، اما هیچ گاه خبری از پیکر او نشد تا اینکه نتایج آزمایش DNA مشخص کرد او  یکی از ۵ شهید گمنام مدفون شده در مسجد فائق تهران است.

زوجی که بعداز ۱۲ سال صاحب فرزند دو قلو شده اند،‌ رزمنده ای که پس از ۱۴ سال گمنامی به آغوش خانواده بازگشته و مادر شهید گمنامی که به تازگی پیدا شده میهمان وی‍ژه «تمام ماه» خواهند بود.

«تمام ماه» در قالب گزارشی با سوزان ‌بانوی آمریکایی که به واسطه مطالعه در مورد امام زمان عج مسلمان شده،‌ گفتگو می کند و  از برادرانی سراغ می گیرد که علی رغم جانبازی و مشکلات جسمی همچنان به کشاورزی اشتغال دارند.

پخش مجموعه محبوب «کلاه قرمزی» تنها به ایام عید نوروز محدود نبوده و طرفداران این سریال عروسکی می‌توانند شاهد پخش قسمت جدید «کلاه قرمزی» همزمان با نیمه شعبان سه شنبه، ۱۲ خرداد ساعت ۲۰:۴۰ از شبکه دو باشند.

برنامه «آیینه خانه» و «کوی محبت» نیز به مناسبت نیمه شعبان با حال و هوای ویژه تری نسبت به برنامه های گذشته پخش می شوند.

«آیینه خانه» کاری از گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو، به تهیه کنندگی سید علی احمدی و اجرای رسالت بوذری سه شنبه،‌ ۱۲خرداد ساعت ۱۹:۱۰ با حجت الاسلام شهاب مرادی درباره ولادت امام عصر (عج) و ترویج فرهنگ مهدویت در خانواده گفتگو می کند.

ویژه برنامه «کوی محبت» با تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی نیز ۱۳ و ۱۴ خرداد از ساعت ۱۹:۱۰ دقیقه روی آنتن می رود.

«کوی محبت» کاری از گروه امور اجتماعی شبکه دو است و چهارشنبه و پنجشنبه در قالب پرونده «طرح اهل بیت (ع) برای فردای بشریت» به سلسله بحث های متناسب با نیمه شعبان می پردازد.
 
شبکه سه سیما
ویژه برنامه«در انتظار مهتاب» کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما به تهیه کنندگی سید محمد مناجاتی است که در ۱۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای به مناسبت ولادت حضرت حجت (عج) تهیه شده است. این برنامه با اجرای محمدرضا حسینیان و مهران رجبی و با حضور ستاره های فرهنگ و هنر، شعر و موسیقی با رویکردی خانواده محور از دوشنبه ۴ تا چهارشنبه ۱۳ خرداد ماه از بوستان آب و آتش به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه خواهد شد.

ویژه‌برنامه زنده «در انتظار مهتاب» شب دوشنبه ساعت ۱۹، روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد ماه ساعت ۱۱ و روز چهارشنبه ساعت ۱۱، ۱۳:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و ۱۶:۵۰ تا ۱۷:۵۰ با بینندگان برنامه همراه خواهد بود.

«بی تاب» برنامه مستند گزارشی در ۱۳ قسمت ۵ دقیقه ای به تهیه کنندگی محمدرضا اَیاز در گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما تولید شده است.این برنامه گفتگو با منتظران حضرت صاحب الزمان و شور، اشتیاق و بی تابی مردم را در برپایی جشن های نیمه شعبان به تصویر می کشد. این برنامه هر روز به صورت میان برنامه از شبکه سه سیما پخش می شود.

مراسم احیای نیمه شعبان کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه است که سه شنبه ۱۲ خردادماه  از ساعت ۲۴تا ۴ بامداد چهارشنبه ۱۳خرداد، مصادف با ۱۵ شعبان به صورت زنده از مسجد سهله پخش می شود.
 
شبکه چهار
برنامه «با چراغ و آینه» با حضور کارشناسان حوزه شعر و ادبیات، برای بررسی ابیات شاعران نامدار ایران با موضوع انتظار با اجرای رشید کاکاوند، روز ۱۳ خرداد ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن می رود.

برنامه «کتابنامه» با معرفی چند کتاب در مورد امام زمان (عج) و سیر مطالعاتی در مورد امام عصر (عج) در ساعت ۱۷:۳۰ روز ۱۳ خرداد پخش می شود.

«اردیبهشت» نیز با محوریت نقش فرهنگ انتظار در تحقق سبک زندگی ایرانی اسلامی ساعت ۱۳:۲۰ روز نیمه شعبان به روی آنتن می رود. در این برنامه همچنین شعر سرایی همراه با موسیقی تصویری درباره امام زمان (ع) پخش می شود.
 
شبکه پنج
شبکه پنج سیما با پخش برنامه «ساعت ۲۵» در سه شب، نیمه شعبان را با مخاطبان خود جشن می‌گیرد.

این ویژه برنامه از دوشنبه ۱۱ خرداد ماه تا ۱۳ خرداد ماه ساعت ۰۰:۴۰ با آیتم‌های متنوع و با پرداختن به موضوع مهدویت و ایام شعبانیه از شبکه پنج پخش می‌شود.

چهارشنبه ۱۳ خرداد ماه نیز ساعات ۷:۴۰ و ۱۷ از شبکه پنج، به مناسبت نیمه شعبان مولودی پخش خواهد شد.

همچنین برنامه «پیدا تر از خورشید» روز نیمه شعبان ساعت ۱۱ به روی آنتن شبکه پنج خواهد رفت.

برنامه «انتظار فرج» ساعت ۱۱:۳۵، از روز چهارشنبه ۱۳ خرداد ماه تا جمعه ۱۵ خرداد ماه و ویژه برنامه «جشن میلاد» از دوشنبه ۱۱ خرداد تا چهارشنبه ۱۴ خرداد ماه، ساعت  22:05 از شبکه پنج سیما به نمایش در می‌آید.

«مهر جهان تاب» ویژه برنامه نیمه شعبان است که ساعت ۱۲:۳۵ به روی آنتن شبکه پنج می رود.
 
شبکه قرآن
همزمان با ایام ولادت حضرت مهدی (عج) شبکه قرآن سیما با تهیه و تدارک ویژه برنامه هایی به همین مناسبت مهمان مخاطبان خود خواهد بود.

«باران» ویژه برنامه شبانگاهی این شبکه می باشد که از شنبه ۹ تا ۱۴ خرداد به صورت زنده و مستقیم از مسجد مقدس جمکران و با حضور کارشناسان مطرح مذهبی از جمله حجج اسلام والمسلمین فاضل لنکرانی، حیدری کاشانی، خاتمی، پورسید آقایی، کلباسی و … به روی آنتن خواهد رفت.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ویژه ولادت امام زمان (عج) از جمله سخنرانی های تدارک دیده شده در این روز می باشد.

«منجی نی نوا»، «تادیار یار» و «خلیل از بوینس آیرس» ویژه ولادت امام زمان (عج) از جمله مستندهای تدارک دیده در این ایام می باشد.
 
شبکه آموزش
ویژه برنامه «ترنم مهر» ویژه برنامه میلاد حضرت ولی عصر(عج)  از ۱۰ خرداد ماه از فرهنگسرای خاوران به صورت زنده پخش شده است.

در این ویژه برنامه بازیگران سینما و تلویزیون، خوانندگان مطرح کشور، کارشناسان مذهبی حضور داشته و مسابقه نیز برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

ویژه برنامه «ترنم مهر» با اجرای نیما کرمی و به تهیه کنندگی ارشادی از ۱۰ خرداد ماه ساعت ۲۱  از شبکه آموزش سیما پخش می شود.
 
شبکه مستند
دو مستند «شهرت گمشده جم» و «عینک ریبون» در کنار گزارش های مردمی ویژه نیمه شعبان از شبکه مستند سیما پخش می شوند.

ویژه برنامه نیمه شعبان به مدت ۵۰ دقیقه ساعت ۱۱ از این شبکه به نمایش در خواهد آمد.

«شهرت گمشده جم» که چهارشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۱۵ و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود، درباره خواننده ای به نام جمشید جم است. این مستند را علی سلیمانی سرنسری ساخته است که علاوه بر کارگردانی، راوی این اثر نیز هست. ضمن این که این مستند از بازیگرانی چون شهرام مهدی زاده و محسن سلیمانی نیز در صحنه های بازسازی استفاده می کند. قصه این اثر از جمشید جم که در تاریخ مان وجود داشته شروع می شود و به جمشید جم که قطعه یار دبستانی من را خوانده ختم می شود.

همچنین «عینک ریبون» نیز در همین روز ساعت ۱۹ و به مدت ۳۰ دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.

موضوع این مستند در رابطه با علت علاقه مردم آبادان به عینک ریبون و تاریخچه ورود این عینک به آبادان است. عینک ریبون و نه عینک ریبن، بخشی از تاریخ و نگاه مردم شریف آبادان به زندگی است. در این مستند که تحقیق و تولید آن، بیش از دو سال زمان برده، با عده‌ زیادی از مردم، هنرمندان و اهالی آبادان مصاحبه شده است.

تهیه کننده، تدوین و کارگردانی این مستند را علی شهابی نژاد انجام داده است و تصویر برداران آن پوریاسلطان منش و علی شهابی نژاد هستند. نویسنده و گوینده متن نیز رضا سواعدی است.

دیدار رهبری از سازمان صدا و سیما در سال ۱۳۷۵ نیز از ویژه برنامه های دیگری می باشد که در این روز به نمایش در خواهد آمد.
 
شبکه افق
مستند «منتظر»: پرتره ای از زندگی پروفسورحسین حاتمی است. وی در سال ۱۹۳۸ از والدینی ایرانی در استانبول به دنیا آمد. وی هم اکنون استاد دانشکده حقوق دانشگاه استانبول و مترجم کتاب ولایت فقیه امام خمینی (ره) و کتاب عدل الهی شهید مطهری به زبان ترکی است. دکتر حاتمی خود را از دوستداران ائمه و از منتظران امام عصر می داند.

مستند «بدون مرز»: به زندگی دکتر سید ناصر عمادی می پردازد، که پزشک و متخصص پوست است که از تخصص خود در جهت کمک به بیماران زلزله زده بم و سیاهپوستان آفریقا استفاده می کند.

مستند «بدون مرز، عشق …» به روایت عملیات های متعدد گردان سیدالشهدا در برابر تروریست های داعش در سامرا در چند محور از جمله: نهر الرصاصی می پردازد. در یکی از عملیات ها ابوسیف به شهادت رسیده و حاج ابوآلاء با حضور در تشیع پیکر ایشان ادامه کار را به دست می گیرند. در دوران فرماندهی ایشان عملیات بزرگ به وقوع پیوسته که با پیروزی نیروهای عراق و ارتش عراق به پایان می رسد. فیلم تلفیقی است از مصاحبه با فرماندهان و نریشن.

شبکه ورزش
شبکه ورزش سیما، به مناسبت نیمه شعبان، ۴ مستند پرطرفدار را برای علاقه‌مندان به مستندهای ورشی پخش خواهد کرد.
مستند «هنر پرواز» سه‌شنبه، ۱۲ خرداد، ساعت ۲۳:۱۰؛ تکرار چهارشنبه ۱۳ خرداد ساعت ۱۰:۳۰
مستند «گام‌ها»چهارشنبه، ۱۳ خرداد، ساعت ۱۳:۱۵
مستند «کرایف» چهارشنبه، ۱۳ خرداد، ساعت ۱۶:۳۰
مستند «سنا» چهارشنبه، ۱۳ خرداد، ساعت ۲۱:۰۰؛ تکرار پنج‌شنبه، ۱۴ خرداد، ساعت۱۰:۳۰

اخبارفرهنگی – سینما خبر

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا