اخبار

فرمول‌بندی و نحوه برگزاری لیگ جهانی والیبال ۲۰۲۳

اخبار,اخبارورزشی,لیگ جهانی والیبال

 

لیگ جهانی ۲۰۱۵ با حضور ۳۲ کشور آغاز شد که در سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

دسته ۱: هشت تیم برتر دنیا یعنی برزیل، ایتالیا، صربستان، استرالیا، آمریکا، ایران، لهستان و روسیه در این دسته قرار دارند که در دو گروه A و B تقسیم شده‌اند. از هر گروه در این دسته دو تیم به فینال شش تیمی لیگ جهانی راه پیدا می‌کنند که چون برزیل میزبان دور نهایی است و به طور خودکار در فینال شش تیمی حضور خواهد داشت، از گروه A سه تیم به فینال می‌روند. ضعیفترین تیم از بین این هشت تیم، سال آینده به دسته دو سقوط خواهد کرد و جای خود را به قرمان دسته دو می‌دهد.

دسته ۲: دوازده تیم رده دوم دنیا در این دسته در سه گروه C و D و E قرار می‌گیرند. پس از بازی‌های گروهی از هر گروه یک تیم به فینال دسته دو راه پیدا می‌کنند به علاوه بلغارستان به عنوان میزبان و قهرمان این دسته در فینال دسته یک هم حضور خواهد داشت. تیم آلمان که در این دسته حضور داشت، به نشانه اعتراض انصراف داد و ژاپن جایگزین آن‌ها شد و ونزوئلا نیز جای ژاپن در دسته سه را گرفت.

دسته ۳: دوازده تیم رده سوم والیبال دنیا نیز در سه گروه F و G و H در این دسته بازی می‌کنند و فینالی بین آنها برگزار شده و قهرمان این دسته به دسته دو صعود می‌کند.

فرمول رده‌بندی تیمها : طبق قانون جدید فدراسیون جهانی والیبال، برای رده‌بندی تیم‌ها در مرحله گروهی تعداد بردها در اولویت قرار دارد. در صورت مساوی بودن تعداد بردهای دو تیم به ترتیب امتیاز، معدل ست، معدل امتیاز و نهایتا نتیجه بازی رو در رو مد نظر قرار می‌گیرد.

دور نهایی: از ۲۴ تیرماه در ریودوژانیرو آغاز می‌شود. شش تیم را‌ه یافته به فینال، به دو گروه تقسیم می‌شوند و هر تیم با دو تیم همگروهش یک بازی انجام می‌دهد و تیم‌های اول و دوم هرگروه به نیمه‌نهایی می‌روند

گروه I: برزیل، تیم اول گروه B، قهرمان دسته ۲

گروه J: تیم اول گروه A، تیم دوم گروه A، تیم دوم گروه B (اگر برزیل در گروه A اول شود، تیم دوم و سوم گروه A در این گروه قرار می‌گیرند.)

بازیهای نیمه‌نهایی روز ۲۷ تیر و بازیهای فینال و رده‌بندی روز ۲۸ تیر برگزار می‌شوند.

 اخبار  ورزشی  –  بانک ورزش

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا