اخبار فرهنگی

بازیگر ۵۰ ساله نقش دختر ۲۵ ساله را بازی می‌کند!

اخبار,اخبار فرهنگی,شهرزاد کمال‌زاده

شهرزاد کمال‌زاده گفت: یک بازیگر حرفه‌ای قطعاً علاقه دارد هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته باشد، اما متأسفانه در فضای سینما، مافیا و جریانات پشت پرده نمی‌گذارد بازیگران جدید به آن ورود کنند.

شهرزاد کمالزاده در ارتباط با فعالیت‌های اخیرش گفت: درحال حاضر مشغول خواندن چند فیلمنامه هستم که یکی از آنها سینمایی و دیگری یک سریال است و همچنین باید اشاره کنم که ۲ فیلم سینمایی را آماده اکران دارد.

وی در ادامه افزود: فیلم سینمایی «ذوب شدن پادشاه» و «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت آماده اکران است که «ذوب شدن پادشاه» طی چند روز آینده اکران خواهد شد. سریال تلویزیونی «آمین» هم آماده پخش است که البته در آن حضور کوتاهی دارم.

* برای انتخاب‌هایم در تلویزیون وسواس بیشتری دارم
کمالزاده در ادامه با اشاره به اینکه برخی از بازیگران در ارتباط با حضورشان در تلویزیون بعد از فعالیت در چند فیلم سینمایی وسواس به خرج می‌دهند و یا ترجیحاً دیگر در سریالی بازی نمی‌کنند، اظهار داشت:برای من شخصا نکته‌ای که مهم است، فیلمنامه خوب و عواملی است که قرار است در آن پروژه حضور داشته باشند. ابتدا باید بگویم برای انتخاب‌هایم در تلویزیون وسواس بیشتری دارم و آن هم به این دلیل است که مخاطبین تلویزیون بسیار بیش‌تر هستند و نقشی که بازی می‌کنم در وسعت بیشتری دیده می‌شود، به همین دلیل نقش پیشنهادشده و کارگردان اثر برایم در اولویت است.

او همچنین در ادامه افزود:تا جایی که فضای موجود در سینما اجازه دهد،‌ قطعاً تلاش می‌کنم در آثار خوب حضور پیدا کنم. یک بازیگر حرفه‌ای قطعاً علاقه دارد هم در تلویزیون و هم در سینما حضور داشته باشد، اما متأسفانه در فضای سینما، مافیا و جریانات پشت پرده چنین شرایطی را به راحتی فراهم نمی‌کند.

* حضور بازیگران جوان در سینما کم‌رنگ‌تر شده است
بازیگر فیلم سینمایی «عقاب صحرا» گفت: حضور بازیگران جوان در سینما کم‌رنگ‌تر شده است و شاهد چهره جدیدی نیستیم، این در شرایطی است که تعداد محدودی بازیگر هستند که در بسیاری از فیلم‌ها تکرار می‌شوند.

این بازیگر ادامه داد: به‌عنوان یک بازیگر علاقه دارم که نقش‌های متفاوتی را تجربه کنم. یکی از این نقش‌های متفاوت در سریال «نیاز» برایم پیش آمد. به نظرم ابتدا کار خدا بود که این سریال در میان مردم با اقبال عمومی مواجه شد و در مرحله بعد این فیلم نتیجه عوامل خوب و یک‌دلش را گرفت. در این فیلم بسیار تلاش کردم که حضور متفاوتی داشته باشم.

او همچنین گفت: در سریال «به رنگ شک» به کارگردانی فریبرز عرب‌نیا در نقشی حضور پیدا کردم که به نظرم متفاوت بود. در آنجا چند سال بیش‌تر از سنم در نقشی حضور پیدا کردم، اما به نظرم به‌دلیل نبود تبلیغ مناسب برای این مینی‌سریال مجموع تلاش دوستان کم‌تر دیده شد.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات برخی از کارهای خوب این است که اطلاع‌رسانی خوب و دقیقی صورت نمی‌گیرد. در نظر داشته باشید برای یک فیلم سینمایی و یا سریال تلویزیونی گروهی زحمت می‌کشند و هزینه مادی و معنوی نیز برای آن پرداخت می‌شود، اما وقتی تبلیغات نامناسب صورت می‌گیرد، مخاطب از وجود چنین آثاری اطلاع پیدا نمی‌کند. در نتیجه زحمت و هزینه‌های یادشده به هدر می‌رود.

* تعداد محدودی از بازیگران دائما در کارها تکرار می‌شوند
کمالزاده در ارتباط با حضور بازیگران جدید در سینما، گفت:‌ در دوره‌ای رسم بر این بود که تهیه‌کننده و کارگردان برای فروش فیلم دائماً در اصطلاح از بازیگران گیشه‌پسند استفاده می‌کردند و فکر می‌کردند حتماً باید از حضور این بازیگران برای فروش فیلم بهره ببرند. متأسفانه درصد زیادی از فضای سینما به این سمت رفته که از چنین افرادی استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود:با یک بررسی کلی متوجه می‌شویم که تعدادی بازیگر و عوامل محدود در سینما هستند که در فیلم‌های تولیدشده در سینمای ایران تکرار می‌شوند.

او همچنین گفت:فکر می‌کنید در این شرایط مخاطب به سینما اعتماد می‌کند؟! به نظرم یکی از دلایل اینکه مخاطبین استقبال‌شان از سینما کم شده و سینماها از رونق افتاده‌اند، تکرار حضور برخی عوامل در همه فیلم‌هاست.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت:ما پتانسیل‌اش را داریم که از حضور جوانان با استعداد استفاده کنیم و مخاطبین سینما را با چهره‌های جدید در این مدیوم آشنا کنیم. قطعاً در جذب مخاطب و اعتماد آن فیلم‌ها می‌تواند ثمربخش باشد.

* بازیگر ۵۰ ساله نقش دختر ۲۵ ساله را بازی می‌کند!
کمال‌زاده در ادامه انتقادهایش به چند سال اخیر سینما که نتوانسته چهره جدیدی را معرفی کند، گفت:با احترام به توانایی بازیگرانی که همواره حضور تأثیرگذاری در آثار سینمایی هستند، باید بگویم برخی که درحال حاضر در سن مثلاً ۵۰ سالگی به سر می‌رند، در نقش دختر ۲۵ ساله ظاهر شده و همین افراد در کاراکتر فرد ۶۰ ساله نیز ایفای نقش می‌کند. فکر می‌کنید در چنین شرایطی شاهد حضور چهره جدید در سینما خواهیم بود؟!

وی در ادامه خاطرنشان کرد:این روند در سینما آسیب‌های زیادی را در پی خواهد داشت که باید توسط کارشناسان این حوزه بررسی شود، ‌اما به نظر من به‌عنوان کسی که در فضای سینما و تلویزیون حضور دارم، یکی از آسیب‌ها از بین رفتن اعتماد مخاطب است.

کمال‌زاده همچنین گفت:اگر با مخاطب در سینما بنشینیم به راحتی متوجه می‌شویم که او به‌دلیل حضور یک بازیگر در فیلم به راحتی می‌تواند حدس بزند چه اتفاقی قرار است در طول فیلم بیفتد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته فکر می‌کنم یکی از مهم‌ترین دلایلی که کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان ریسک نمی‌کنند تا از چهره‌های جدید در آثارشان استفاده کنند،‌ این است که از همان ابتدا نگران بازگشت سرمایه خودشان نیز هستند.

 

نبود هزینه برای تولید یک فیلم درحال حاضری یکی از دغدغه‌های اصلی سینماگران است که باید به آن توجه ویژه شود. این مورد نیز آنها را بسیار محتاط‌تر کرده است.

اخبار فرهنگی – فارس

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا