فناوری اطلاعات

گفتگو با یاسمینا باهر و همسرش + تصاویر

امیر یل ارجمند و یاسمینا باهر که هر دو از بازیگران سینما و تلویزیون به شمار می‌روند، اسفند ۹۳ پای سفره عقد نشستند و زندگی مشترک‌شان را شروع کردند. در طول این دوران تلاش‌شان بر این بوده که …

 

یاسمینا باهر  (‏متولد ۱۶ اسفند ۱۳۶۸‎) دانش آموخته رشته سینما در دانشگاه سوره است.

او بعد از مدتی فعالیت در تئاتر و همچنین بازی در تئاتر “دو طفلان مسلم” جذب کارهای تصویری شد و تله فیلم “این سکوت شاعرانه نیست” نخستین کار تصویری که در آن بازی کرد. فیلم “بدون اجازه” اولین تجربه سینمایی یاسمینا باهر است. او با امیریل ارجمند ازدواج کرده است.

زندگینامه یاسمینا باهر,یاسمینا باهر و همسرش

 یاسمینا باهر بازیگر جوان ایرانی

 

  گفتگو با یاسمینا باهر و همسرش امیر یل ارجمند
امیر یل ارجمند و یاسمینا باهر: عاقلانه عاشق شدیم
اگر بگویند زندگی این زوج را در یک جمله توصیف کنید می‌توان به دو کلمه اکتفا کرد؛ «عاشقانه و عاقلانه» چون به همان میزان که این زوج عاشق هم هستند، نسبت به یکدیگر عاقلانه رفتار می‌کنند. امیر یل ارجمند و یاسمینا باهر که هر دو از بازیگران سینما و تلویزیون به شمار می‌روند، اسفند ۹۳ پای سفره عقد نشستند و زندگی مشترک‌شان را شروع کردند. در طول این دوران تلاش‌شان بر این بوده که زندگی به دور از حاشیه‌ای داشته باشند و موضوع ازدواج‌شان را رسانه‌ای نکنند.

 یاسمینا و امیر یل در عین تفاوت‌هایی که با یکدیگر دارند، به هم شبیه هستند. بزرگ‌ترین شباهت‌شان هم در این است که می‌خواهند دور از جنجال و کلیشه‌های رایج تنها به زندگی مشترک‌شان زیر یک سقف فکر کنند.

یک ازدواج عاشقانه در خلوت
امیر یل ارجمند: در مورد این سوال که چرا ازدواج ما در سکوت خبری انجام شد و شامل جار و جنجال‌های مرسوم ازدواج‌های هنری نشد باید بگویم که من و یاسمینا هر دو بیشتر از هر موضوع دیگری به شروع زندگی مشترک‌مان در آرامش فکر می‌کردیم و اینکه مسائل حاشیه‌ای از هر جهت سایه‌ای روی زندگی ما نیندازد.

 از طرفی فوت عمویم «انوشیروان ارجمند» هم مزید بر علت شد که ترجیح دهیم روی این موضوع مانور چندانی نداشته باشیم. این اتفاق ناگوار در شرایطی رخ داد که ما تمام برنامه‌ریزی‌های مربوط به برگزاری مراسم ازدواج‌مان را انجام داده بودیم به همین خاطر لغو آن سختی‌های خاص خودش را به دنبال داشت، در نهایت تصمیم بزرگان و خواست ما این بود که این مراسم کمی به تاخیر بیفتد ولی پیش از سال ۹۴ برگزار شود به همین خاطر ما تمایلی نداشتیم که با رسانه‌ای کردن این موضوع پیرامون ازدواج‌مان هیاهو ایجاد کنیم. 

زندگینامه یاسمینا باهر,یاسمینا باهر و همسرش

جدیدترین تصاویر یاسمینا باهر

 

ماجرای ازدواج ما
یاسمینا باهر: داریوش ارجمند، پدر امیریل در دانشگاه سوره استاد بازیگری من بود. بعد از مدتی رابطه ما از شکل استاد و دانشجویی خارج شد و روابط خانوادگی به خود گرفت و پدرم و استاد ارجمند رابطه نزدیکی با یکدیگر پیدا کردند. طی این رفت و آمدهای خانوادگی من و امیر یل هم با یکدیگر آشنا شدیم. هر چند که هر دوی ما هیچ وقت فکر نمی‌کردیم این آشنایی منجر به ازدواج شود اما آهسته آهسته به یکدیگر نزدیک شدیم و حس کردیم نکات مشترک زیادی داریم. آشنایی پیش از ازدواج ما کمی طولانی شد و نزدیک به چهار سال طول کشید اما در این مدت به شناخت خوبی نسبت به یکدیگر دست پیدا کردیم.

امیر یل ارجمند: همان‌طور که یاسمینا هم اشاره کرد در ابتدا آشنایی‌مان هیچ کدام فکر نمی‌کردیم این روابط خانوادگی قرار است روزی به ازدواج ختم شود اما از یک جایی به بعد من حس کردم در یاسمینا خصوصیاتی وجود دارد که باعث تکمیل شدن من می‌شود هر چند که ما به لحاظ اخلاقی شباهت چندانی با یکدیگر نداشتیم اما به‌شدت همدیگر را کامل می‌کردیم. وقتی حس کردم بخشی از وجود من توسط یاسمینا کامل می‌شود، بدون وقفه موضوع خواستگاری را مطرح کردم.
 
 وقتی تفاوت‌ها ما را به هم نزدیک‌تر می‌کرد
 یاسمینا باهر: وقتی امیریل به خواستگاریم آمد و موضوع ازدواج ما مطرح شد، بعضی‌ها به من گفتند بین شما تفاوت‌های زیادی وجود دارد که بخشی از آن به دلیل فاصله سنی ۱۰ ساله شماست. بعضی‌ها هم اختلافات ظاهری مثل تفاوت قدی را بهانه قرار می‌دادند اما واقعیت این است که من و امیریل با وجود تفاوت‌های ظاهری و رفتاری به‌شدت با یکدیگر تفاهم داشتیم و همدیگر را درک می‌کردیم. این درک باعث می‌شد به یکدیگر آرامش بدهیم و حس کنیم از پس حل مشکلات در کنار هم بر خواهیم آمد.

امیریل: موضوعی که به نظرم در مورد ازدواج و دوام آن اهمیت دارد، مساله بخشش است چون اگر افراد نسبت به هم بخشش نداشته باشند هرقدر هم که به هم نزدیک باشند بین‌شان بعد از مدتی فاصله ایجاد می‌شود. چرا که زندگی مشترک پر از فراز و فرودهای غیر قابل پیش بینی است که گذشت افراد باعث می‌شود آنها از پس گذر از این چالش‌ها برآیند. این موضوع بخشش از ابتدا بین من و یاسمینا وجود داشت و همین مساله هم با وجود همه تفاوت‌هایی که همسرم از آن حرف زد ما را به هم نزدیک می‌کرد.

یاسمینا باهر,بیوگرافی یاسمینا باهر

 عکس های یاسمینا باهر

سفره عقد را مادر شوهرم انتخاب کرد
یاسمینا باهر:  شاید برای بعضی‌ها عجیب به نظر برسد اما وقتی موضوع ازدواج ما مطرح شد به تنها مساله‌ای که فکر نمی‌کردم کلیشه‌هایی بود که این روزها بسیاری درگیر آن هستند. برای من اصلا مهم نبود که سفره عقدم چطور است و مراسم قرار است کجا برگزار شود و حتی چه چیزی را برای مراسم می‌پوشم. آن چیزی که برایم اهمیت داشت این بود که می‌خواهم زندگی مشترکم را با امیریل شروع کنم. نتیجه این موضوع هم آن شد که مادرشوهرم سفره عقد من را انتخاب کرد و مادرم هم جهیزیه‌ام را خرید و در طول این دوران من اصلا خودم را درگیر این حواشی نکردم و با خیال راحت به مسائل کاری و ترسیم زندگی مشترکم با همسرم پرداختم.

زندگی زیر یک سقف
 امیر یل ارجمند: خوشبختانه وقتی ما زندگی مشترکمان را زیر یک سقف شروع کردیم با چالش‌های مرسوم زوج‌های جوان در شروع زندگی‌مان مواجه نبودیم. من بخش زیادی از این موضوع را به نگرش یاسمینا در زندگی ارتباط می‌دهم. او به خوبی از پس مدیریت زندگی برآمد و حواسش را به ریزه‌کاری‌ها معطوف کرد تا بتوانیم در کنار هم لحظات شیرینی را سپری کنیم، نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که هر انسانی حتی در دوران تأهلش هم نیاز به تنهایی دارد و دلش می‌خواهد لحظاتی را برای ریکاوری خودش در تنهایی سپری کند و اگر فردی هنرمند باشد ممکن است این لحظات به ساعت‌های طولانی‌تری ختم شود. خوشبختانه یاسمینا دقت زیادی روی این موضوع دارد و در زمانی که من به غار تنهایی‌ام فرو می‌روم، او احترام زیادی می‌گذارد و سعی ندارد به زور من را خارج کند. این موضوع باعث می‌شود من با انرژی زیادی به رابطه دو طرفه‌مان برگردم و از طرفی دیگر در کارم هم بتوانم دست به خلاقیت بزنم.

یاسمینا باهر: پیش از ازدواج، خیلی‌ها به من می‌گفتند اگر زندگی‌ات را زیر یک سقف شروع کنی، شاهد تغییرات طرف مقابلت خواهی بود. من هم بعد از شروع زندگی مشترکم شاهد این تغییرات بودم اما به شکل کاملا بر عکسش؛ یعنی امیریل در زیر یک سقف به مراتب بهتر از تصورات من بود و در قیاس با رابطه پیش از ازدواج‌ جدیت کمتر و گذشت بیشتری داشت.

امیریل ارجمند: حق با یاسمینا است. پیش از ازدواج، من جدی‌تر بودم و شاید دلیلش این بود که نیازی نمی‌دیدم همه مرزها برداشته شود و حسم بر این بود که اگر قبل از ازدواج سختگیری بیشتری نسبت به مسائل داشته باشم، بعد از آنکه زندگی‌مان زیر یک سقف شروع شد، راحت‌تر می‌توانم با مسائل کنار بیایم. در عمل هم این اتفاق رخ داد اما خب برخی افراد هستند که پیش از ازدواج همه چیز را راحت می‌گیرند و بعد از آن تازه به یاد سختگیری می‌افتند که این موضوع به زندگی‌شان لطمه زیادی وارد می‌کند.  

یاسمینا باهر,بیوگرافی یاسمینا باهر

یاسمینا باهر و همسرش امیریل ارجمند

 

 وقتی حاشیه در زندگی اصل می‌شود
امیر یل ارجمند: برخی در شروع زندگی مشترک به حدی به مسائل حاشیه‌ای اهمیت  می‌دهند که اصلی مهم یعنی کنار هم قرار گرفتن را فراموش می‌کنند. متاسفانه اهمیت دادن به حاشیه‌ها و نادیده گرفتن اصل ماجرا در جامعه ما نسبت به همه موارد وجود دارد و این موضوع صرفا در مورد مساله ازدواج نیست. خب وقتی فردی در شروع زندگی مشترک بیش از آنکه به کنار هم قرار گرفتن اهمیت دهد، درگیر کیفیت برگزاری مراسم عروسی‌ در فلان سالن یا مارک جهیزیه‌ای باشد، نتیجه آن هم این می‌شود که افراد اگر نتوانند توقعات هم را برآورده کنند، حرمت‌ها از بین می‌رود. شکستن حرمت مثل شکستن یک ظرف آب است و برگرداندن آب تقریبا محال است.

نقش مادر شوهر و مادر زن
امیریل ارجمند: من و یاسمینا هیچ کدام اهل تفکیک کردن روابط خانوادگی‌مان با هم نبودیم. خوشبختانه نه تنها از دخالت‌های خانواده‌ها در امان بودیم بلکه در بسیاری موارد مورد حمایت آنها قرار می‌گرفتیم اما متاسفانه برخی از زوج‌ها به قدری در خانواده‌شان ذوب می‌شوند که یادشان می رود خودشان خانواده‌ای تشکیل داده اند. به‌طور مثال دختر مدام می‌خواهد زمینه دخالت مادرش را فراهم کند و پسر هم همین رفتار را با مادر خودش تکرار می‌کند؛ این نوع روابط بیش از آنکه به زوج کمک کند، باعث دوری آنها از هم می‌شود.

تلاش نکنید؛ همدیگر را نمی‌توان تغییر داد
یاسمینا باهر: من به این موضوع معتقدم که افراد بعد از ازدواج نمی‌توانند همدیگر را تغییر دهند و تصور اینکه فرد مقابل‌تان بعد از ازدواج عوض می‌شود، شبیه به یک خیال است. برخی از افراد پیش از ازدواج به قدری درگیر مسائل عاطفی می‌شوند که سعی می‌کنند چشم‌های‌شان را در مقابل تفاوت‌های هم ببندند به‌طور مثال ممکن است با شغل، خصوصیات اخلاقی یکدیگر و حتی نوع پوشش هم مشکل داشته باشند اما تصور کنند این مشکلات بعد از ازدواج حل می‌شود در حالی که اصلا این‌طور نیست. افراد گاهی از آنچه که هستند، ۳۰،۲۰ درصد بدتر می‌شوند اما ممکن نیست خصوصیت‌شان تغییر کند به همین خاطر بهتر است پیش از ازدواج با نگاهی منطقی مسائلی از این دست را آنالیز کرد.

امیریل حامی من است
یاسمینا باهر: من و امیریل پیش از آنکه زندگی مشترک‌مان را شروع کنیم، مفصل در مورد همه چیز با هم صحبت کردیم و انتظارات و خواسته‌های خودمان را نسبت به یکدیگر مطرح کردیم به همین خاطر وقتی ازدواج کردیم درگیر مسائلی از این دست نبودیم امیریل بیشتر از آنکه مانعی برای پیشرفت من باشد، حامی من در رسیدن به اهدافم بود برخلاف برخی که تصور می‌کردند بعد از ازدواج او نمی‌گذارد که من به حرفه بازیگری ادامه دهم، از من حمایت کرد. این موضوع حمایتی در مورد همه مسائل زندگی ما وجود دارد و از این جهت من را دلگرم می‌کند.   

یاسمینا باهر,بیوگرافی یاسمینا باهر

تصاویر یاسمینا باهر و امیریل ارجمند

 
برای انتخاب یاسمینا بهترین جواب  را از پدرم گرفتم
امیریل ارجمند: برای انتخاب همسر آینده‌ام نظر خانواده‌ام به ویژه پدرم برایم اهمیت زیادی داشت به همین خاطر همیشه یکی از دلواپسی‌هایم این بود که اگر روزی دختری را برای ازدواج انتخاب کنم و آن فرد مورد پسند خانواده‌ام نباشد، چه تصمیمی می‌گیرم و در نهایت به این نتیجه می‌رسیدم که آن فرد را برای ازدواج انتخاب نمی‌کردم. وقتی موضوع ازدواج با یاسمینا را در خانه مطرح کردم، بهترین عکس‌العمل را از پدر گرفتم. او با خوشحالی از این موضوع استقبال کرد. بعدها وقتی نظر مثبت پدر یاسمینا را هم شنیدم از صمیم قلب خوشحال شدم درست مانند کسی که حس می‌کند بازی را برده است.

دستپخت عالی و محدودیتی به نام گوشت قرمز
 یاسمینا باهر: انصافا دستپختم بد نیست اما ما در خانه برای پختن غذا دچار محدودیت هستیم. امیریل نمی‌تواند از گوشت قرمز و حبوبات استفاده کند چرا که بلافاصله بعد از خوردن آنها اسید اوریک خونش بالا می‌رود به همین خاطر در فریزر ما خبری از گوشت قرمز نیست و من مجبورم در طبخ غذاها صرفا از گوشت سفید استفاده کنم.

امیریل ارجمند: انصافا یاسمینا دستپخت خوبی دارد و از من نمره قبولی می‌گیرد اما همان‌طور که خودش هم اشاره کرد در طبخ غذا تا حد زیادی مشکل دارد و نمی‌تواند هر غذایی را درست کند ضمن اینکه او به‌شدت عاشق گوشت قرمز است. من هم برای اینکه در حق او چندان ظلم نشود، سعی می‌کنم هر چند روز یک بار او را به رستوران ببرم تا بتواند گوشت قرمز بخورد و گاهی هم که ‌مهمان داریم از گوشت قرمز استفاده می‌کنیم.    

یاسمینا باهر,بیوگرافی یاسمینا باهر

تصاویر یاسمینا باهر بازیگر جوان ایرانی

 

مصائب همکاری
یاسمینا باهر: همکار بودن ما با هم لطف‌های زیادی دارد اما مصائبی را هم دارد که در راس آنها این است که نمی‌توانیم زمان‌های‌مان را با هم هماهنگ کنیم. خیلی وقت‌ها که من در خانه هستم امیر یل سر کار است یا کاملا بر عکس به همین خاطر فرصت کمی برای دیدار هم داریم اما از سویی این موضوع یک حسن هم دارد و آن این است که همیشه برای هم تازگی داریم.

ارثیه پدری
امیریل ارجمند: من به‌شدت خانه‌ام را دوست دارم و این ارثی است که از پدرم برده‌ام. یادم است پدرم همیشه وقتی کارش در بیرون از خانه تمام می‌شد، بلافاصله به خانه می‌آمد و سعی می‌کرد اعضای خانواده را کنار هم جمع کند؛ من هم درست مانند پدر به‌شدت خانه‌ام را دوست دارم و از هر فرصتی برای کنار خانواده بودن استفاده می‌کنم، به همین جهت هم هر وقت کارم تمام می‌شود، بدون معطلی راهی خانه می‌شوم چون صرفا در خانه‌ام آرامش پیدا می‌کنم.

طلاق در جامعه هنری
یاسمینا باهر: این روزها طلاق در جامعه، به ویژه قشر هنری زیادی شده است و همین موضوع به میزان دلواپسی افراد اضافه می‌کند اما من سعی کردم چندان به این قضیه توجه نکنم و بیشتر از هر چیزی به این موضوع فکر کنم که چطور می‌توان پایه‌های زندگی مشترک را حفظ کرد. به هر حال این خطر ممکن است زندگی هر فردی را تهدید کند اما مهم این است که افراد اجازه این اتفاق را ندهند.   

یاسمینا باهر,بیوگرافی یاسمینا باهر

 جدیدترین عکس های جذاب و دیدنی از اینستاگرام یاسمینا باهر

 

وابستگی به ریشه‌ها
امیریل ارجمند: به نظرم آدم‌ها وابستگی زیادی به ریشه‌های‌شان دارند و در نهایت فردی که نسبت به ریشه‌هایش بی‌اعتنا باشد با هر وزش نسیمی هویتش به خطر می‌افتد و احتمال از بین رفتنش وجود دارد، به همین خاطر وقتی تصمیم به ازدواج گرفتم، خانواده همسرم برایم اهمیت زیادی داشتند و اینکه به لحاظ فرهنگی در چه سطحی قرار دارند، خوشبختانه پدر یاسمینا هم درست مانند پدرم نگاه اخلاق‌گرا و جدی به زندگی داشت و از سوی دیگر هم برای هنر ارزش زیادی قائل بود به همین خاطر با خیال راحت با همسرم پای سفره عقد نشستم. 

   

جدیدترین تصاویر یاسمینا باهر

یاسمینا باهر بازیگر سریال سنگی

       

جدیدترین تصاویر یاسمینا باهر

  یاسمینا باهر و خانواده همسرش

       

جدیدترین تصاویر یاسمینا باهر

یاسمینا باهر و امیریل ارجمند

 

 گردآوری:بخش سرگرمی بیتوته

 

منابع:

مجله زندگی ایده آل
اینستاگرام یاسمینا باهر

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا