آموزش انواع غذاها

طرز تهیه انواع مرغ سوخاری خوشمزه

دستور تهیه مرغ سوخاری

امروز با آموزش طرز تهیه ی مرغ سوخاری اومدیم که امیدوارم در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ، مرغ سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه فست فودی ها و رستوران هاست و طرفداران زیادی داره … خیلی ها دوست دارن در منزل مرغ  سوخاری رو در منزل به سبک فست فودی ها درست کنن امروز با رسپی های خوبی که براتون آوردیم امیدوارم بتونید یه مرغ سوخاری خوشمزه رو تهیه کنید ،مرغ کنتاکی و شنسیل مرغ و پفکی همه از انواع مرغ های سوخاری ست ….رسپی هایی که آوردیم متنوع و روش های مختلف درست کردن مرغ سوخاری هستش میتونید با روشی که دوست دارید تهیه کنید ، لطفا بعد مطالعه ی رسپی ها و درست کردن غذاتون لطفا نظرات و انتقادات خودتون رو برامون ارسال کنید.

طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی

مرغ سوخاری آمریکایی

مواد لازم

۴۵۰ گرم سینه مرغ فیله شده
۱/۴ لیوان سس مایونز
۱ قاشق غذاخوری سس خردل
۱ حبه سیر رنده شده
۱/۲ لیوان پودر سوخاری پانکو
۱/۲ لیوان آرد سوخاری معمولی(آرد نان باگت)
۱/۴ لیوان پنیر پارمسان رنده شده
۱/۲ قاشق چایخوری نمک
۱/۸ قاشق چایخوری فلفل

طرز تهیه

ابتدا به تکه های فیله شده ی مرغ نمک و فلفل بزنید و کنار بگذارید همزمان در یک کاسه سس مایونز،خردل و سیر رنده شده را کامل با هم مخلوط کنید و مرغ را اضافه کرده هم بزنید تا به سس آغشته شود سپس حداقل چند ساعت و حتی بهتر است یک شب در یخچال استراحت دهید تا مزه دار شود
در یک بشقاب گود آرد سوخاری،آرد پا نکو،پودر پارمسان و نمک،فلفل را باهم مخلوط کرده و مرغ های مرینیت شده را در مخلوط آرد بغلتانید،سپس روی توری فر گذاشته و روی مرغ ها مقداری روغن اسپری کنید و در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه برای مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه یا بسته به حرارت فرتون تا زمانی که دو طرف مرغ ها ترد و طلایی شود قرار دهید در ماهیتابه با روغن داغ سرخ کنید،و با انواع سس دلخواه سرو کنید

طرز تهیه مرغ سوخاری در توستر

ناگت مرغ

مواد لآزم

سینه مرغ ۴۰۰ گرم حدودا یک سینه مرغ متوسط
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ تا ۳ حبه
پنیر پیتزا رنده شده ۲۵ گرم حدودا نصف لیوان
سس خردل ۱ ق غ (جاش سس مایونز هم می تونین استفاده کنین )
پودر پفک نمکی نصف لیوان (همون پفک نمکی های خودمون که آسیاب بشه ، قابل حذفه فقط به خاطر رنگش و شباهتش به ناگت های بیرونی استفاده میشه )
پودر سوخاری نصف لیوان
نمک و زردچوبه به میزان لازم .

طرز تهیه

سینه مرغ رو با چرخ گوشت چرخ کردم . می تونین چرخ هم نکنین کلا همه رو توی غذاساز بریزین .
پیاز رو رنده ریز کردم و کمی آبش رو گرفتم . سیر رو هم رنده کردم .
توی غذاساز سینه مرغ چرخ کرده و پیاز رنده شده و سیر رنده شده و پنیر پیتزا و سس خردل و نمک و زردچوبه رو ریختم و خوب میکس کردم . می تونین کمی ارد سوخاری هم خواستین داخل مواد بریزین دل به خواهی هست .
اگر غذاساز هم ندارین می تونین همه رو مخلوط کنین و چرخ کنین تا خوب میکس بشه .
پفک نمکی ها رو آسیاب کردم و با پودر سوخاری مخلوط کردم . اگه خودتون خونه سوخاری درست می کنین و نون بگت خشک رو پودر کردین داخلش ادویه جات دلخواه نمک و پودر سیر و فلفل و … بریزین و اگر مثل ما اماده از بیرون گرفتین (من مارک تردک استفاده می کنم ) نیاز نیست خودشون ادویه دارن باز خواستین می تونین بریزین .
توی یه ظرف یه کم از پودر پفک نمکی و سوخاری ریختم و روش موادم رو پهن کردم و روی مواد از پودر پفک نمکی و سوخاری ریختم یه لایه باز کردم . حالا قالب زدم می تونین حتی از ته یه استکان یا لیوان استفاده کنین .
یه ساعت یخچال قرار دادم .
داخل یه ظرفی روغن ریختم نیاز نیست خیلی هم زیاد باشه حرارت هم کم باشه روغن هم داغ باشه ناگت ها رو داخلش انداختم و سرخ کردم حدودا ۵ تا ۷ دقیقه طول می کشه تا مغز پخت بشه . بعد توی یه آبکش یا پارچه پهن کنین روغنش بره و بعد داغ داغ سرو کنین .
با مواد بالا تقریبا ۱۵ عدد ناگت دارین .
می تونین قالب بزنین و بزارین فریزر هر وقت که تایم کمی دارین بردارین از فریزر و سرخ کنین و نوش جان .

طرز تهیه مرغ سوخاری بدون فر

طرز تهیه کنتاکی مرغ :

ابتدا دورن قابلمه مرغا( ۵ عدد گرد رون ) رو میریزیم، بعد ۴ تا ۵ حبه سیر پوست شده+ دو تا پیاز متوسط+ کمی نمک ، فلفل سیاه ، کمی زعفرون و آب میریزیم و میزاریم به مدت ۱ ساعت و نیم بپزه ( زیاد له نشه)
بعد بزارید خنک بشه .
حالا داخل ظرفی کمی آرد سفید بریزید بعد داخل یه ظرف دیگه یه دونه تخم مرغ بشکنید و هم بزنید . سپس مرغا رو داخل آرد سفید بعد تخم مرغ زده شده و بعد داخل پودر سوخاری ( من از پودر سوخاری پانکو که نارنجی رنگه استفاده کردم) بزنید و داخل روغن سرخ کنید و نوش جان کنید

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا