آموزش انواع غذاها

کباب دیگی (کباب تابه ای)

طرز تهیه کباب دیگی, طرز تهیه کباب تابه ای

یکی از مشکلات برخی از آپارتمانها تهیه و طبخ کباب است . وقتی که معمولاً کباب روی ذغال طبخ میشود خیلی خوشمزه تر است ولی در صورت عدم دسترسی به آن بهترین راه ،تهیه کباب دیگی ( کباب تابه ای ) است که خیلی هم پر طرفدار است.

مواد لازم :

 گوشت گوسفندی یا گوساله جوان کم چرب یا بدون چربیبرای هر کباب ۱۰۰ گرم 
 نمک به مقدار کافی
 پیاز رنده شده درشت 1 عدد
 گوجه فرنگی به تعداد لازم


طرز تهیه :
اگر گوشت گوساله استفاده میکنید بهتر است از گوشتی که مدت کوتاهی ( حداقل دو روز )فریزری شده استفاده کنید . در این کبابی که در تصویر گذاشته ام مطلقاً چربی وجود ندارد ولی کسانی که دوست دارند کباب نرم باشد و عادت به خوردن غذای چرب دارند میتوانند کمی چربی گوشت را هم اضافه کنند ولی اگر چربی کمتر باشد از نظر سلامتی بهتر است چون جز چربیهای اشباع نشده است

پیاز رنده شده را فشار دهید و آب آن را در ظرفی بریزید . گوشت را دو یا سه بار چرخ کنید و با نمک و پیاز خوب ورز دهید و با دست فرم دهید و در ماهیتابه رژیمی ویا دیگ ( فابلمه ) بچینید ودرب آن را ببندید و روی حرارت ملایم بگذارید حرارت را زیاد نکنید تا گوشت کاملاً بپزد معمولاً گوشت وقتی که میپزد جمع شده و بهتر است که کبابها کمی نازک باشد وقتی کباب در حال پخته شدن است آب پیاز را به آن اضافه کنید اگر کباب بدون چربی است به آن دو الی سه قاشق روغن زیتون بیفزایید. در فاصله پخت، کباب را برگردانید و دوباره درب آن را محکم ببندید وقتی کمی آب برای کباب مانده بود ( چون گوشت زمان پخته شدن آب میاندازد ) گوجه فرنگی ها را با کارد از قسمت زیر به عمق یک سانتی متر با کارد به شکل علامت بعلاوه ببرید و در لابلای کبابها قرار داده و دوباره درب آنرا ببندید وقتی کبابها و گوجه فرنگی کاملاً پخته شدند در دیس بکشیدوکبابها را روی برنج قرار دهید تا تزیین زیبایی به همراه گوجه فرنگی روی آن باشد و بعد سرمیز سرو و نوش جان کنید.

طرز تهیه کباب دیگی, طرز تهیه کباب تابه ای

طرز تهیه کباب دیگی, طرز تهیه کباب تابه ای

منبع : ashpazierangin.net

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا