دانستنی های علمی

پریز برق هوشمند برای کنترل اتصال به اینترنت

اخبارعلمی,خبرهای علمی,پریز

ه تازگی دانشمندان موفق به ساخت نوع خاصی از پریزهای برق شده اند که به صورت هوشمند عمل کرده و در صورتی که اینترنت قطع شود، مودم متصل شده را تا زمان اتصال مجدد اینترنت روشن و خاموش (ریست) می کنند.

زندگی امروزی انسان ها به طوری باورنکردنی به اینترنت وابسته است و بسیاری از فرایندهای روزانه و روزمره ما بدون وجود اینترنت به سرانجام نمی رسند. در این شرایط یکی از بدترین رخدادها را می توان قطع شدن اینترنت دانست که می تواند دلایل متعددی را داشته باشد.

نوشته های مشابه

این سیستم شامل یک پریز برق هوشمند است که می تواند وضعیت اتصال به اینترنت را بررسی کند. در صورتی که اینترنت شما قطع شود، این پریز به صورت خودکار دست به کار شده و برای اتصال مجدد اقدام می کند.

در بسیاری از موارد هنگامی که اینترنت خانگی قطع می شود، یک بار روشن و خاموش کردن دستگاه مودم می تواند به عنوان یک راهکار موثر برای برقراری مجدد ارتباط به حساب بیاید ولی مشکل این است که در برخی از موارد، محل قرار گیری مودم نسبت به محل حضور کاربر دور است و یا این که مودم در شرایط دسترسی آسان نیست.

حال دانشمندان موفق به ارائه راهکاری برای رفع این مشکل شده اند که می تواند به صورت کلی مراجعه فیزیکی به مودم را غیرضروری سازد. این سیستم شامل یک پریز برق هوشمند است که می تواند وضعیت اتصال به اینترنت را بررسی کند. در صورتی که اینترنت شما قطع شود، این پریز به صورت خودکار دست به کار شده و برای اتصال مجدد اقدام می کند.

این دستگاه که ریست پلاگ نام دارد، با قیمت ۶۰ دلار روانه بازار بین المللی شده است. به نظر می رسد که نصب چنین دستگاهی در خانه کاربرانی مانند افراد سالخورده که در این زمینه از دانش فنی بالایی برخوردار نیستند، می تواند موجب راحتی بیشتر آنها شود. در هر حال قیمت تعیین شده برای این دستگاه چندان پایین نیست و به همین دلیل نیز شاید بسیاری از افراد، روش سنتی روشن و خاموش کردن مودم را ترجیح بدهند.

 

 گرد آوری مطالب : iranbanou.com

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا