اخبار فرهنگی

رامتین خداپناهی: وضعیت نامناسب کاری باعث حضورم در پریا شد / هنرمندان قدرتی ندارند

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,رامتین خداپناهی

خداپناهی با اشاره به اینکه با وجود اتمام تصویربرداری سریال “پریا” هنوز پول خود را به طور کامل دریافت نکرده، گفت: شرایط نامناسب کاری باعث حضورم در سریال “پریا” شد.

رامتین خداپناهی بازیگر نقش “حبیب” در سریال تلویزیونی “پریا” در گفت و گو با میزان با اشاره به ویژگی های این نقش گفت:‌ نقش “حبیب” با گذشت زمان در روند سریال پررنگ تر می شود و تاکنون هفت قسمت از چهل قسمت این سریال پخش شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا کارهایش را به شکل گزیده انتخاب می کند یا خیر؟ تصریح کرد: بحث گزیده کاری در شرایط فعلی مطرح نیست چرا که اگر در شرایط بهتری بودم این نقش را اصلا قبول نمی کردم.

خداپناهی همچنین اظهار کرد: پذیرش این نقش در شأن بنده که ۱۵ سال سابقه کاری دارم نیست چرا که امتحان خود را در دهلیزها و نقش های متفاوت پس داده ام و از این جهت فکر نمی کنم که جایگاه من و یا حتی “عمار تفتی” به عنوان یک بازیگر در این نقش ها و همچنین برخورد توهین آمیزی که در تیتراژ با بنده صورت گرفت، باشد.

بازیگر سریال “پریا” در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: به دلیل شرایط نامناسب پیش رو و همچنین نبود پیشنهاد کاری برای من و امثال بنده این نقش را قبول کردم.

وی افزود: پذیرفتن چنین نقش هایی تنها به دلیل مسائل مالی نیست بلکه به دلیل عشق و علاقه فردی ما به عنوان شخصی است که عمر خود را در این کار گذاشته ایم و دوست داریم باشیم تا دوباره دیده شویم و در مجموع چنین فاکتورهایی کنار هم قرار می گیرد تا ما برای ایفای این نقش ها پاسخ مثبت بدهیم.

بازیگر سریال “برای آخرین بار” توضیح داد: نه این نقش و نه برخوردی که با من در تیتراژ شد شایسته من نبوده است. شاید اگر در شرایط مطلوب تری قرار داشتم این نقش را و همچنین اینکه بدون خواندن فیلمنامه تا قسمت چهلم سرکار بروم را نمی پذیرفتم.

این بازیگر عرصه تلویزیون و تئاتر با اشاره به اینکه پس از پایان تصویربرداری سریال “پریا” با آنها تسویه حساب صورت نگرفته است، اظهار کرد: از مدت شش ماهی که تصویربرداری این سریال طول کشید تنها دستمزد دو ماه را دریافت کرده ام و هیچ کس در این زمینه پاسخگو نیست.

بازیگر فیلم سینمایی “مزرعه پدری” با اشاره به اینکه سریال “پریا” اسپانسر داشته است، گفت: همه این اتفاق های مربوط به پرداخت دستمزد درحالی رخ داد که این سریال اسپانسر پیدا کرد.

وی در ادامه صحبت های خود اظهار کرد: تقریبا از خرداد ماه کار این سریال تمام شده و مشکل اینجا است که هیچ فردی پاسخگو نیست در حالی که اگر فردی به عنوان یک بازیگر فقط نیم ساعت از زمان آفیش دیرتر سر صحنه حاضر شود و یا یک روز بدون اطلاع سر کار نیاید، بلافاصله گزارش او رد خواهد شد و تهیه کننده و عوامل تولید محترم ادعای خسارت می کنند.

خداپناهی گفت: وقتی که مبلغ تعیین شده در قرارداد پرداخت نمی شود هیچ کس پاسخگو نیست درحالی که در چنین قراردادهایی بنده مکلف هستم چندین بند را رعایت کنم. درحالی که طرف مقابل من حتی یک بند را که مربوط به پرداخت دستمزد بنده سرزمان مشخص و تعیین شده است را هم، رعایت نمی کند.

وی همچنین افزود: بنده درکنار فعالیت هنری که دارم در هیات علمی دانشگاه نیز مشغول کار هستم و وابستگی مالی ندارم. اما در نهایت اگر بنده حتی مولتی میلیاردر هم باشم هیچ ربطی به این ندارد که دستمزدم را در مقابل کاری که انجام داده ام دریافت نکنم. از سال ۱۳۸۸ از چند تهیه کننده پول طلب دارم که چکهای آن تا همین امروز مانده و وصول نشده است و چه کسی پاسخگوی این همه مشکلات است؟!

وی گفت: ما هنرمندان قدرتی نداریم و گرنه اگر بنده عضو جامعه پزشکی بودم و کوچکترین توهینی به من صورت می گرفت روز بعد تیم پزشکان اعتصاب می کردند و همه افراد نیز ملزم به عذرخواهی می شدند اما وضعیت به گونه ای است که گویی هنرمند ارزشی ندارد و به همین دلیل هیچ صنف قدرتمندی پشت هنرمندان نیست درحالی که قشر هنرمندان جزو طبقه ای است که در همه دنیا مانند الماس می درخشد.

بازیگر سریال ” و خدا عشق را آفرید” خاطرنشان کرد: هنرمندان مانند نفت سرمایه ای ارزشمند هستند و در جهت بخشی به جامعه نقش مهمی ایفا می کنند اما متاسفانه هیچ کاری برای آنها انجام نمی شود.

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا